Hitta balans i det gränslösa arbetslivet

Qsdeqjw13p7bhnjxspuv Kristin Öster



Mot en mer balanserad vardag!

Du har nu fått ett mejl med en översikt av alla träningstips i kursen. Varje morgon kommer du att få ett träningstips i form av en utmaning till din mejl. Försök att göra den under dagen. När du klarat den klickar du på texten "Jag har klarat utmaningen" så får du fler tips. Vill du ha en träningskompis? Bjud in en vän för att ha någon att bolla idéer med eller att fira med när ni klarat alla träningstips.
Det flexibla arbetslivet innebär stora möjligheter att själv planera sin arbetstid och fritid. Vi kan hämta på dagis lite tidigare för att istället jobba en extra timme på kvällen. Men flexibiliteten är ett tveeggat svärd. När den fysiska barriären mellan arbetsliv och privatliv luckras upp ökar kraven på den enskilde att dra gränser liksom att prioritera tillräckligt med återhämtning. Likaså behöver organisationer anpassa sig för att främja en god balans mellan arbete och fritid bland sina medarbetare.
Förmågan att mentalt avskärma sig från jobbet under fritiden har visat sig vara viktigt för att få tillräckligt med återhämtning. Personer som lyckas stänga av tankar på jobbet när de är lediga har oftare en bättre hälsa. Men det är lättare sagt än gjort. Här följer fem psykologiska träningstips utformade för att hjälpa dig att lämna arbetsplatsen mentalt samt att hitta balansen mellan arbete och fritid.

Vill du inte längre fortsätta kursen? Du kan avanmäla dig när du vill.

Psykologiska träningstips i kursen

Skaffa Habitud Pro för att se träningstipsen i kursen!

Skaffa Habitud Pro